fbpx

Adverteren op social media

Social media ads​

Heb je moeite om te schitteren in het verzadigde social media-landschap? Je zou op social media als een gek naar de miljoenen klanten kunnen zwaaien, maar door de wirwar van irrelevante berichten op hun feed zien ze je gewoon niet. Het is vermoeiend. Het is tijdrovend. Het is tijd voor verandering. 'Likes' zijn een leuke gimmick maar gaan je weinig resultaten opleveren. Om sociale media voor bedrijven te optimaliseren, moeten we dieper graven. Met krachtige advertentietools kun je je publiek tot in de perfectie afbakenen. Verwacht dus betrokkenheid, klikken, leads en verkopen. Of het nu gaat om een ​​Facebook- en Instagram-campagne, een B2B LinkedIn-aanpak of het bereiken van mensen op Pinterest, ik creëer volledig op maat gemaakte campagnes die rekening houden met de behoeften en voorkeuren van je doelgroep. Heb je al ervaring met sociale advertenties of begin je net? Ik help je het aantal leads te verhogen en de kosten per lead te verlagen.

Targeting op social media​

Denk je dat je social media campagne zo succesvol zal zijn als je een boodschap in een fles gooit en hoopt dat iemand die vindt? Helaas, zo werkt het dus niet. Je moet je boodschap richten aan de juiste mensen, op het juiste moment, op de juiste plek. En dat is precies waar targeting in social media ads om de hoek komt kijken. Met targeting kun je je doelgroep met chirurgische precisie specifiek afbakenen. Door je campagne op de juiste mensen te richten, vergroot je de kans dat ze geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt en dat ze een actie ondernemen, zoals een aankoop doen of een afspraak maken. We willen toch geen geld verspillen aan mensen die toch nooit geïnteresseerd zouden zijn in wat we te bieden hebben? Dus, als je wilt dat je social media campagne een succes wordt, denk dan aan targeting als de GPS op je smartphone. Het zal je op de juiste weg brengen naar de juiste mensen. En we weten allemaal hoe handig een goede GPS kan zijn, toch?

Test, optimaliseer, herhaal​

Concurreren met Facebook-advertenties betekent niet dat je ze zomaar kunt instellen en vergeten. Van zodra je een campagne lanceert, wordt deze niet consistent uitgevoerd. Je moet deze controleren, de prestaties analyseren, voortdurend testen en doorgaan met optimaliseren om successen te behalen. Hier zijn enkele andere redenen om Facebook tests en optimalisaties uit te voeren. Facebook is kieskeurig Wat al enige tijd goed werkt, kan plotseling verschuiven als gevolg van algoritmische veranderingen of, heel vaak, onbekende of irrationele redenen.

Ooit al gehoord van Growth hacking?

Growth hacking, klinkt als iets waar alleen tech genieën zich mee bezig houden. Maar in feite gaat het om slimme manieren om een ​​bedrijf te laten groeien. En een van de beste manieren om dat te doen, is door middel van social media ad campagnes. Als je eenmaal weet wie je doelgroep is en hoe je ze kunt bereiken via social media ads, dan is het zaak om te blijven testen en aanpassen. Hierdoor kan je jouw campagne steeds verbeteren. Dit heet het "kill/scale" principe. Dit houdt in dat je dingen moet "stopzetten" die niet werken en dingen moet "schalen" die wel werken. Zo zal je steeds betere resultaten behalen. Testen, analyseren, optimaliseren, herhalen.

“Online marketing negeren is als een bedrijf openen maar het aan niemand vertellen”

In tegenstelling tot traditionele media is sociale media een ongelooflijk kosteneffectief kanaal. Het is ook meetbaar. Met social media marketing kan je de resultaten meten van elke advertentie die je op de wereld loslaat. Dit betekent dat je je succes perfect kan meten, bijstellen waar nodig en ervoor kunt zorgen dat je marketingbudget rendeert.

Het draait allemaal om transparantie, dus jij hebt altijd toegang tot je eigen advertentieaccounts. Het is daar echter een beetje een doolhof, dus naast je toegang, kan ik de campagneprestaties voor je ophelderen indien je dat wenst. Met maandelijkse rapportages waar je een volledig overzicht kan krijgen van de prestaties van je campagne, met duidelijke details over alle resultaten en trends. Heb je liever wat meer of wat minder data? No worries. Fix ik!

Het social media landschap verandert voortdurend, en hoewel de meeste van mijn campagnes momenteel op Facebook en Instagram worden uitgevoerd, zal dit niet altijd het geval zijn. Naarmate het landschap verandert en ik nieuwe trends opmerk die je zaak ten goede komen, pas ik je campagne aan om de beste resultaten te behalen.

Nee, maar het helpt zeker en vast. Wanneer je met Digital Flamingo in zee gaat, duiken we in je bedrijf en maak ik advertenties die je vertellen over wie je bent en waarom klanten voor je bedrijf moeten kiezen. We vertellen dit verhaal niet alleen via advertentieteksten, maar ook via advertentieafbeeldingen of video’s.

  • Inzicht in je advertentiedoelstellingen
  • Inzicht in je producten en de winstgevendheid ervan
  • Bepalen welke campagnetypen het meest geschikt zijn
  • Keywordresearch of Trefwoordonderzoek
  • Het creëren van de juiste campagnestructuur om de kosten te drukken
  • Je campagne-ideeën kunnen ertoe leiden dat verschillende Google Ads-campagnes worden gemaakt om effectiever te zijn
  • Teksten aanmaken voor alle verschillende advertenties
    (Het is niet ongebruikelijk dat een ‘eenvoudige’ campagne honderden advertentievarianten bevat als deze goed wordt uitgevoerd)
  • Creëren of leveren van input voor verschillende banneradvertenties (bij Displaycampagnes)
  • Conversies bijhouden instellen binnen Google Analytics
    Dit kan eenvoudig zijn, maar kan ook erg tijdrovend zijn.
  • Kleine aanpassingen aan je website om conversies bij te houden

    …en veel meer.

Dit kost veel tijd, maar uiteindelijk betekent het dat je je geld goed investeert en je een hoger rendement behaalt. Goed opgezette campagnes zullen je zeker geld besparen, en wellicht veel opleveren.

Dat hangt er van af (I know, niet echt wat je wilde horen.)

Je kan al beginnen adverteren met slechts €1 / dag. Ja, je leest het goed. Er zijn echter enkele kanttekeningen. Het hangt af van je campagnetype.

Met top-of-funnel campagnes, zoals bereik, bekendheid en betrokkenheid, lukt het me best bij het weergeven van advertenties en het stimuleren van berichten voor verschillende doelgroepen. Wanneer je echter  conversiecampagnes wilt testen, is een klein budget niet voldoende.

Hoe kleiner je budget, hoe langzamer het testen, leren en optimaliseren zal zijn. Hoe meer budget je kan toewijzen, hoe sneller je uit de leerfase gaat komen, vertoningen kan weergeven, prestatiegegevens gaat verzamelen, inzichten verkrijgen en je volgende optimalisatiestappen kan ondernemen.

 

Klein budget = lage impact

Groot budget = Hoge impact

 

Als je kan, probeer dan om te beginnen met minimaal €10 per dag uit te geven.

is dit een staalharde garantie tot succes? Nee. Maar het geeft je wel ruimte om uit te testen hoe je het snelst tot succes komt.

Als je goede resultaten begint te zien en je het maximale uit je dagbudget haalt, verhoog je stelselmatig je dagbudget. Het advertentielandschap is dynamisch. Elke keer dat een advertentie wordt weergegeven, worden er miljoenen berekeningen uitgevoerd in een realtime veiling. Door het te optimaliseren, blijven je campagnes verbeteren en uitbreiden. Zelfs als er niets werd aangeraakt en andere adverteerders nieuwe campagnes zijn begonnen, kunnen je resultaten van week tot week of van maand tot maand heel anders zijn.

Dit omvat het maken van nieuwe advertentiegroepen en zoekwoorden, het onderbreken van advertenties of zoekwoorden die niet werken, het doen van suggesties voor nieuwe campagnes, het controleren of het budget toereikend is en het maken van suggesties over waar je het kan verhogen, zorgen dat je advertenties niet worden weergegeven voor irrelevante trefwoorden en nog veel meer. Het advertentielandschap is dynamisch. Elke keer dat een advertentie wordt weergegeven, worden er miljoenen berekeningen uitgevoerd in een realtime veiling. Door het te optimaliseren, blijven je campagnes verbeteren en uitbreiden. Zelfs als er niets werd aangeraakt en andere adverteerders nieuwe campagnes zijn begonnen, kunnen je resultaten van week tot week of van maand tot maand heel anders zijn.

Open chat
Hello 👋
Hoe kan ik je helpen?